loading...
ایران فرهنگ
علیرضا نامی بازدید : 43 جمعه 27 دی 1392 نظرات (0)

 

بازی‌های‌ رایانه‌ای و اهداف دشمنبه گزارش گرداب، ديگر نمى‌‏توان به بازى‏‌هاى رايانه‌‏اى تنها بعنوان ابزار جذاب براى تفريح و سرگرمى كودكان و نوجوانان نگاه كرد؛ بلكه بايد به آن‌‏ها از ديد دشمنان تفكر اسلامى نگريست و در مقابل با توليد جانشين‏‌هاى مناسب براى اين‌گونه بازى‏‌ها با توجه به عمق منابع ملى و مذهبى به مبارزه با اين تجاوز پرداخت.

سربازان رايانه‌‏اى بى‏‌هيچگونه حساسيت، نظارت و كنترل تا عمق خانه‏‌هايمان نفوذ مى‏‌كنند!؟

در این قسمت از گزارش "بازی‌های‌ رایانه‌ای و اهداف دشمن" قصد داریم بازی‌ها را از بعد حمله نظامی به ایران بررسی کنیم.

بازى رايانه‏‌اى حمله به ايران(‏‌Assault on Iran)

در اين بازى رايانه‏‌اى كه پنجاه و هشتمين مأموريت بازى شركت كومار‌وار است، سربازان آمريكايى وظيفه دارند ضمن حمله به تأسيسات هسته‏‌اى نطنز، دانشمندان ايرانى را از بين ببرند و يك دانشمند را زندانى كنند.


شركت سازنده‌ی اين بازى كوما ادعا كرده است: از آن‌جا كه در زمينه اهداف واقعى ايران از جمله غنى‏‌سازى اورانيوم به منظور تبديل شدن به دومين كشور اسلامى (پس از پاكستان) داراى بمب اتمى، ترديدى وجود ندارد. و از سوى ديگر حمله نظامى گسترده و اشغال ايران مى‏‌تواند با توجه به در تيررس بودن منابع نفتى خاورميانه از سوى ايران به گسترده شدن دامنه جنگ در منطقه بيانجامد، يك عمليات نظامى كوچك به منظور نابودى پايگاه هسته‏‌اى و فناورى اتمى ايران، بيشتر مى‏‌تواند مانع از دستيابى اين كشور به بمب اتمى شود.


"كيت‌هالپر" به سايت فارسى بى‌بى‌سى گفته است: هنوز خيلى از آمريكايى‏‌ها از برنامه هسته‏‌اى ايران نگرانند، براى‏ همين ما به بازآفرينى موقعيت‏‌ها دست مى‏‌زنيم تا بحث‏هاى مرتبط را پوشش دهيم. كاربران زيادى با ارسال طومار اينترنتى به ما گفتند كه اين بازى را به دلايل سياسى دوست ندارند، ولى ما يك مؤسسه سياسى نيستيم،اين بازى فرصتى ايجاد مى‏‌كند كه ما به برنامه اتمى ايران فكر كنيم.

با اين حال توجيه طراحان بازى در توليد اين بازى، استناد به جمله‏‌اى از جرج بوش، رئيس جمهور پيشين آمريكا است كه گفت:‌در برابر تهديدات هسته‏‌اى جمهورى اسلامى تمام گزينه‏‌ها قابل بررسى است .

بازی Arma III:

بازی رایانه‌ای Arma III با محوریت حمله به نیروهای دشمن در منطقه درگیر نیروهای ناتو، با داستانی ساختگی نقطه درگیری و نیروهای ایرانی مستقر در منطقه را معرفی می‌کند.

در این بازی سعی شده تا نیروهای ایرانی را متخاصم معرفی و محوریت درگیری‌ها را بر آن اساس متمرکز کند.

بازی‌های‌ رایانه‌ای و اهداف دشمن (قسمت دوم)

بازی‌های‌ رایانه‌ای و اهداف دشمن (قسمت دوم)

موضوعی که در این بازی جالب است این‎که ساخت آن بسیار برای دولت انگلستان اهمیت دارد و به شرکت Bohemia inter active سازنده آن اعلام کرده با تمام قدرتش به ساخت آن بپردازد و دولت نیز آن‌ها را چه از نظر مالی و چه از نظر امکانات و نیروهای متخصص و با تجربه کمک خواهد کرد. هدف این بازی که از گرافیک و کیفیت بالایی برخوردار بوده، تخریب نام ایران و تروریست خواندن سپاه پاسداران و نیروهای سپاه قدس است.

بازى رايانه‏‌اى نجات گروگان‏‌هاى آمريكايى (Iran Hostage Rescue)

در اين بازى كه باز هم محصول شركت كوما است، شما در نقش نيروهاى ويژه‏‌اى هستيد كه وظيفه‏‌تان نجات گروگان‏‌هاى آمريكايى است كه در سفارتخانه آمريكا در تهران زندانی‏ند. اين بازى به مناسبت فرارسيدن بيست و پنجمين سالگرد اين حادثه به بازار عرضه شد. شركت سازنده اعلام كرد كه براى ساخت اين بازى از اسناد رسمى و نيز فيلم ويدئويى مصاحبه با آنتونيو مندز؛ از مسؤولان سابق سازمان سيا استفاده شده است .

هرچند اين شركت، با تحريف اتفاقى كه منجر به شكست مفتضحانه آمريكا در طبس شد، بازى را با پيروزی نيروى ويژه به اتمام ‏می‌رساند.

در قسمت دوم بازى وقتى شما وارد استاديوم مى‏‌شويد تا با استفاده از هلى‌كوپتر از آن‌جا خارج شويد، اتوبوسى را مى‏‌بينيد كه تصوير امام خمينى(ره) و يك بسيجى بر روى آن نقش بسته شده است و روى آن نوشته شده است: «پرورش جوانان خداجوى بسيجى فتح الفتوح امام است.» و با فونت كم‌رنگ‏‌تر زير آن جمله‌‌ای از مقام معظم رهبرى است، كه نوشته اين متن روى اتوبوس با زمان اتفاق مورد نظر هم‌خوانى ندارد. آيا اين موضوع عمدى است يا يكى از اشتباهاتى است كه به علت بى‏‌دقتى اتفاق افتاده مانند نوشته‌‏هاى روى كارتن‏‌هاى حاوى توپ‏‌هاى ورزشى در  استاديوم.

بازی Splinter Cell-Blacklist:

موضوع داستان این بازی که در مرز ایران و عراق اتفاق می‌افتد‌، از این قرار است که کشورهای منطقه (ایران و عراق) که از سال‌ها جنگ و اشغال آمریکا در منطقه به ستوه آمده‌اند تمام منابع خود را برای دادن اولتیماتوم به آمریکا جمع می‌کنند و به آمریکا می‌گویند یا نیروهای خود را خارج کند یا با عواقبش روبرو خواهد شد.

بازی‌های‌ رایانه‌ای و اهداف دشمن

بازی‌های‌ رایانه‌ای و اهداف دشمن

دولت آمریکا که منافع خود در منطقه را در معرض خطر می‌بیند، جاسوس و مأمور ویژه خود به نام فیشر را به مرزهای ایران و عراق و کردستان اعزام می‌کند تا سرکرده تروریست‌ها را شناسایی و از بین ببرد.


نکته قابل توجه در این بازی صحبت کردن برخی از شخصیت‌های بازی و حتی خود فیشر به زبان فارسی است و فیشر با نیروهای ایرانی نیز درگیر می‌شود.

جهنم خليج فارس مشهور به بازی یا مهدی(عج):

در اين بازي يک شخصيت اصلي وجود دارد که به‌وسيله‌ي یک نوجوان هدايت مي‌شود و او یک آمريکائي است و با يک پايانه نفتي به خليج فارس آمده است تا با عملياتي چند گروگان آمريکائي را که در آنجا اسيرند آزاد کند. در مقابل او کساني که در پايانه هستند ظاهرا ايراني‌اند و با او برخورد و درگيري دارند. اما بالاخره این فرد همه را مي‌کشد و گروگان‌ها را آزاد مي‌کند.

بازی‌های‌ رایانه‌ای و اهداف دشمن (قسمت دوم)

نکته قابل توجه اين‌جاست که در اين فيلم از نکات ظريف روانشناسي براي ايجاد انزجار از ايراني‌ها استفاده شده است. بطوري که در فيلم مشاهده مي شود وقتي این فرد به ايراني‌ها شليک مي‌کند، ايراني‌ها با صداي بسيار بلندي فرياد مي‌زنند : يا مهدي و يا الله؛ اين فريادها طوري است که باعث انزجار کودک مي‌شود و به طور شرطي مي‌آموزد که هرجا اين کلمات را شنيد بي اختيار شليک کند. اين فيلم در جهان در مراکز فروش بازي‌هاي کامپيوتري به نام بازي (يا مهدي) مرسوم است.

بازی Battlefield3:

بتلفیلد یکی از بازی‌های بسیار مشهور در صنعت بازی های رایانه‌ای است. شرکت EA از سال ۲۰۰۲ تولید سری بازی Battlefield  رو با عنوان Battlefield 1942 آغاز کرد.

بازی‌های‌ رایانه‌ای و اهداف دشمن (قسمت دوم)

سال ۲۰۱۴، گروهبان دوم «بلک برن» (Blackburn) از اعضا نیروی دریایی آمریکا به منظور مبارزه و مقابله با عملیات‌های تروریستی گروه نظامی‌ با عنوان ” People’s Liberation and Resistance” به معنای "گروه آزادی ومقاومت مردمی” که در بازی با عنوان PLR یاد می‌شود به سلیمانیه عراق اعزام می‌شوند. پس از آن گروهبان «بلک برن» و تیمش برای دستگیری «البشیر»(Al-Bashir ) به سمت «تهران» می‌روند. در خزانه بانکی در تهران که مملو از دلارهای آمریکایی است! در‌می‌یابند که «پی ال آر» به تجهیزات هسته‌ای قابل حمل روسی دست یافته‌اند و اینکه ۲ دستگاه از این تجهیزات مفقود شده است.

«بلک برن» درخواست پشتیبانی می‌کند و کاروان نظامی‌ «ام۱ آبرامز» که به وسیله سرجوخه «میلر» برای کمک به گروه «بلک‌برن» آمده ولی سرجوخه میلر توسط PLR اسیر می‌شود. و گلوی سرجوخه «میلر» توسط «سلیمان» در یک اقدام تروریستی بسیار شبیه به اقدامات القاعده در مقابل دوربین بریده می‌شود.


طی عملیاتی در تهران البشیر دستگیر می‌شود و در آخرین جملات قبل ازمرگ، از قصد سلیمان مبنی بر انفجار دو سلاح هسته‌ای در نیویورک و پاریس سخن به میان می‌آورد.

اما پس از مدتی بمب هسته‌ای در پاریس منفجر می‌شود و ۸۰ هزار نفر کشته می‌شوند. و بالاخره پس از درگیری‌های فراوان سلیمان توسط بلک برن کشته می‌شود و بلک برن سلاحی را که قرار است در نیویورک منفجر شود در اختیار می‌گیرد.

بازی "جنگ نفت: حملات ایران" Modern War:

بازی جنگ نفت - حملات ایران که از جمله بازی‌های استراتژیک است تلاش می‌کند تا جنگ احتمالی آینده ایران را شبیه سازی کند.
انتخابات سال 2014 عراق بسیار تعیین کننده، همچنین همراه با تنش‌های فرقه‌ای و خشونت سیاسی است. در حالی که حزب برنده العراقیه ‌از حمایت‌های مشترک شیعیان و سنی‌ها الهام گرفته اما بسیاری از شیعیان به جای این حزب به الدعوه، شورای انقلاب اسلامی عراق و یا جریان صدر رأی دادند. بنابراین نخست‌وزیر ایاد العلاوی برای دستیابی به اکثریت مجلس شدیدا به حمایت کردها وابسته شده که البته منجر به عصبانیت بیشتر احزاب شیعه مخالف می‌گردد. روابط وی با ایران نیز دچار تنش فزاینده‌ای می‌شود زیرا تهران نگران تلاش‌های دولت جدید برای تقویت روابط خود با آمریکا است.

این بازی متشکل از یک نقشه در اندازه 22×34 اینچ، 228 کارت نشانگر نیروها و یک دستورالعمل 16 صفحه‌ای است. این بازی "نسخه‌ای بروز رسانی شده و توسعه یافته از بازی کلاسیک "جنگ نفت" است که توسط شرکت انتشارات شبیه‌سازی در دهه 1970 چاپ می‌شد. اگرچه تفاوت زیادی در نحوه اجرای این بازی‌ها (بالاخص در حوزه قدرت هوایی و هوابرد/لجستیک) وجود دارد اما این بازی به میزان زیادی دارای حال و هوای همان بازی‌های قدیمی دهه هفتاد است.

ایرانی‌ها در صورتی که چهار شهر اصلی را تسخیر کنند برنده محسوب می‌شوند در حالی که آمریکایی‌ها اگر ایرانی‌ها را در دو شهر متوقف کنند پیروز خواهند بود البته این نشانگرهای پیروزی می‌توانستند در حین انجام بازی تغییر یابند.

دستاوردهای دشمنان ایران از طراحی اين گونه بازي‌ها:

1-خطرناك بودن انقلاب‌هایی که به واسطه بیداری اسلامی به وجود آمده است و شورش‌هایی كه از پي حكومت پادشاهي عربستان سعودي به وجود خواهد آمد.

2-نقش ايران به عنوان الهام بخش جنبش‌هاي ضد آمريكايي و خطر اين جنبش‌ها براي امنيت مردم آمريكا و جهان.

3-مظلوم نمايي آمريكا به عنوان كشوري كه هميشه جهت تهديدها و حملات تروريستي مي‌باشد.

4-القاي غير مستقيم منفي بودن شوروي كمونيست و شباهت جنبشهاي اسلامي و انقلابي به آن و خطر دوباره شكل گيري آن.

5-محق جلوه دادن آمريكا براي ورود به خاورميانه و انجام عمليات‌هاي نظامي براي دفع چنين انقلاب‌ها و حملات خطرناك تروريستي

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    وبلاگ بیشتر در چه زمینه هایی فعال باشد؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 34
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 18
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 19
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 37
  • بازدید ماه : 35
  • بازدید سال : 92
  • بازدید کلی : 1,104